Bijna iedereen is tegenwoordig online. Velen van ons spenderen uren op het internet. Het is voor een bedrijf dan ook de perfecte plek om nieuwe klanten te vinden en bestaande klanten tot actie te overtuigen. Maar welke mogelijkheden zijn er allemaal op het gebied van online marketing, en welke past het bij jouw bedrijf? In dit blog lees je hoe je met jouw bedrijf het meeste haalt uit online marketing!
Stel je doelen van tevoren vast
Om erachter te komen welke online marketing strategie het beste bij jouw bedrijf past, is het eerst belangrijk om een overzicht van jullie doelstellingen te maken. Zo weet je waar je als bedrijf naar toe wil werken en ben je een stap dichterbij een concreet plan. Vervolgens moet je uitzoeken wie je aan wil spreken om je doel te bereiken, oftewel je doelgroep. Ten slotte wil je weten waar je je doelgroep zich online allemaal mee bezig houdt, zodat je ze daar kan bereiken.
Verschillende vormen van online marketing
Er zijn veel verschillende vormen van online marketing. Deze hebben allemaal hun eigen voor- en nadelen. Zo is er bijvoorbeeld Search Engine Advertising of SEA. Hierbij betaal je Google voor advertenties boven de normale zoekresultaten. Bij Search Engine Optimization wordt ervoor gezorgd dat je hoger in de organische zoekresultaten komt. Hierdoor is het vrijwel gratis is en heb je er langer resultaat van. Daarnaast kan je er ook voor kiezen om betaalde reclame’s op social media te plaatsen. Daarentegen heb je bij een goede contentstrategie je in principe gratis promotie.
Wat werkt het beste?
Hoewel je misschien de neiging hebt om de voor- en nadelen van de besproken vormen van online marketing tegen elkaar op te wegen en uiteindelijk één vorm te kiezen, zorgt een combinatie van verschillende vormen over het algemeen voor de beste resultaten. Bij Kwalitiv kan je bijvoorbeeld een compleet online marketing pakket afsluiten dat geheel afgestemd wordt op je doelstellingen.